Ana Sayfaya Dön
Akdeniz Elektrik Dağıtım A.Ş. 186 Çağrı Merkezi
Akdeniz EDAŞ kesintiyi minimize edecek
Ana Sayfa / Akdeniz EDAŞ kesintiyi minimize edecek
Akdeniz EDAŞ kesintiyi minimize edecek

Akdeniz Elektrik Dağıtım A.Ş Genel Müdürümüz Yiğit, Anadolu Ajansı’na verdiği demeçte: ‘’5 yılda 2015 yılı fiyatlarıyla 790 milyon lira harcayacağız. Bunun 639 milyon lirasıyla şebeke ihtiyaçlarını gidererek arıza ve kesinti oranlarını en asgari seviyeye indirmek istiyoruz. SCADA sistemimize bağlı 136 merkez bulunuyor şuanda, sene ortasında bu merkezlerin sayısı 162'yi bulacak. Bu noktaları yatırım dönemi bitene kadar 300'ün üzerine çıkarmayı hedefliyoruz" ifadelerinde bulundu.


AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Yiğit, şuanda 1 milyon 652 bin faal aboneye elektrik dağıtım hizmeti sağlayan Akdeniz EDAŞ'ın 2013'teki son özelleştirilen elektrik dağıtım şirketlerinden biri olduğunu hatırlattı.

2011-2015 uygulama döneminde yapılan 2010 yılı fiyatlarıyla 462 milyon liralık yatırımın 391 milyon lirasının şirket özelleştirildikten sonra yapıldığına işaret eden Yiğit, 2015 yılı fiyatlarıyla 657 milyon TL olarak gerçekleşen yatırımların yeni dönemde de ritminin artarak devam edeceğini aktardı.

Yiğit, 2016- 2020 dönemindeki 2015 yılı fiyatlarıyla 790 milyon liralık yatırımın birikmiş ihtiyaçların giderilmesi, taleplerin karşılanması ve geleceğe yönelik planlamaların doğru bir şekilde gerçekleşmesi için yapılacağını ifade ederek, konuşmasını şöyle sürdürdü:

"Bunun için de ana başlığımız aslında teknoloji. Master plan çalışmamızı yaptık, 10 yıllık bir projeksiyonumuz var ve yatırımlarımız da artık bu çerçevede olacak. 790 milyon liralık bütçemizin 639 milyon lirasıyla şebeke ihtiyaçlarını gidererek arıza ve kesinti oranlarını en asgari seviyeye indirmek istiyoruz. Bir sonraki adımda da tüketiciyi hem anında bilgilendirme hem de sorunlarını kısa sürede çözüme ulaştırma odaklı yatırımlara yönleneceğiz."

Müşteri memnuniyeti esas öncelik

Müşteri taleplerine daha kısa sürede çözüm üretmek adına SCADA ve coğrafik bilgi sistemi altyapılarını büyük ölçüde tamamladıklarını anlatan Murat Yiğit, "SCADA sistemimize bağlı 136 merkez bulunuyor şu anda, sene ortasında bu merkezlerin sayısı 162'yi bulacak. Yeni dönemde de yatırım bütçesi ve mevzuatın uygun gördüğü nispette bu rakamı arttırmayı düşünüyoruz. Bu noktaları yatırım dönemi bitene kadar 300'ün üzerine çıkarmayı hedefliyoruz" ifadelerini kullandı. Yiğit, şebeke yatırımının yüzde 5'i kadar teknoloji yatırımına izin verildiğini ve teknolojiyi daha fazla kullanabilmek adına bu oranın arttırılmasını istediklerini açıkladı.

Şu an taleplerinin değerlendirildiğini belirten Akdeniz EDAŞ Genel Müdürü Yiğit, şöyle devam etti: "Ayrıca, çağrı merkezinin güçlendirilmesi için de çalışmalarımız sürüyor. Hem hızlı bir şekilde enerjiyi geri vermek hem de arızalarla ilgili hızlı geri dönüş yapmak için entegre bir bilişim sistemi kurmak için çalışıyoruz. Müşterinin faturalanması ve anında faturasından haberdar olması anlamında uzaktan sayaç okuma sistemleri ile ilgili bir çalışma yaptık. Şu anda 30 bin üzerinde abonemiz bu sisteme bağlanmış durumda ve 2020'ye kadar bu sayının 60 bini geçecek şekilde planlamamızı yaptık. Bu yatırımlar gerçekleştiğinde vatandaşlarımız bizim bölgemizde yeni inşa ettiği bir yapıya enerji almak için çok beklemeyecek, mevcutta özellikle tarım sektörünün yaşadığı sıkıntılar giderilmiş olacak, kesintiler orta gerilim seviyesindeki yatırımlar tamamlandığı zaman büyük sayıda aboneyi etkileyen arızalarda iyileşme sergileyeceğiz."

"2-3 seneye sorunların yüzde 80'i bitecek"

Yiğit, hizmet bölgelerinde müşteri memnuniyeti açısından hassasiyetin yüksek olduğunu ve yatırımlar gerçekleştikçe müşteri memnuniyetinin daha da arttıracaklarını dile getirdi.

"Bundan 2-3 sene sonra bugün yaşanan sorunların yüzde 80'ini yaşamayacağımızı öngörüyoruz" diyen Yiğit, şuan pilot bölgelerde tüketiciye elektriğin neden kesildiğini ve ne zaman geri verileceğini kısa mesaj yoluyla ilettikleri bilgisini paylaştı.

Murat Yiğit, bu projenin 2017 ortasında fiilen tüm aboneler için uygulanmaya başlayacağına işaret ederek, şunları kaydetti: "Bölgemizde turizm sektörü ile ilgili ağırlıklı sorunları giderdik. Bu yaz turizmci sayısının düşük olması beklendiğinden bizim için bir ölçü olmayacak ama biz zaten her sene artışı da hesaba katarak tedbirlerimizi almıştık. Bir sonraki seneye hazırlık yapabilmemiz için vaktimiz de olacak."

Akdeniz EDAŞ verilerine göre; bölgede 2013'te yılda toplam 75 bin arıza meydana gelirken, bu rakam 2014'te 50 bine, 2015'te de 45 bin seviyesine çekildi.

  
Basın Odası
Basın Odası


Antalya, Isparta ve Burdur’da yaklaşık 37 bin 333 kilometrekarelik alanda 1,7 milyon aboneye hizmet veren AEDAŞ, referandum günü elektrik dağıtımında sorun yaşanmaması için alarma geçti. Arıza onarım ve bakım ekiplerinin vardiya düzenleri yeniden belirlenirken, olağanüstü durumlara karşı da ön hazırlıklar yapıldı

AEDAŞ bünyesinde geliştirilen ‘Akıllı Elektronik Mühür Sistemi Projesi’nde pilot uygulamaya start verilirken, saha uygulaması da başlatıldı. 13 Nisan itibarıyla kullanıma alınan ve elektrik sayacındaki ölçümlerde yetkisiz işlem yapılmasına izin vermeyen ‘Akıllı Mühür’; dünya elektrik dağıtım sektöründe bir ilk olma özelliğini taşıyor

AEDAŞ, iş sağlığı ve güvenliği konusunda sahada ortaya çıkabilecek tüm senaryolara karşı çalışanlarının hazırlıklı olması için özel bir eğitim parkuru oluşturdu. Saha personeli bu parkurda; elektrik direğine tırmanmadan, kablo patlağını onarmaya, izolatör arızalarını gidermeden, enerji açma kapamaya karşı hemen her alanda uygulamalı olarak eğitiliyor.

Tamamı AEDAŞ çalışanlarından oluşan ‘Çalışan Sahnesi’, senaryosunu dağıtım sektörünün sorunları ve çözümlerinden alan tiyatro oyunu ile sahneye çıktı. 25-26 Mart’ta Antalya’da, 2 Nisan’da ise Burdur’da sahne alan AEDAŞ çalışanlarının tiyatro oyunu büyük beğeni topladı. Tiyatro sonunda çalışanların çocuklarının oynadığı iş sağlığı ve güvenliğine neden uyulması gerektiğini anlatan kısa film de gösterildi
2017 Akdeniz Elektrik Dağıtım A.Ş.